استفاده از پساب، راهکاری برای عبور از بحران کم آبی در اصفهان

بحران کم آبی اصفهان

محمود قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به موارد استفاده از پساب فاضلاب اظهار داشت: بر اساس استانداردهای محیط زیست استفاده از پساب برای فضای سبز غیرمثمر، مشکلی ندارد، ۵۱ فاکتور وجود دارد که مشخص می‌کند فاضلاب و یا پسابی که حاصل تصفیه فاضلاب است در حد استاندارد است یا نه، هر کدام خارج از استاندارد باشد حتی برای فضای سبز غیرمثمر نیز نباید استفاده شود.

سرپرست محیط زیست شهرستان اصفهان با تأکید بر اینکه استفاده از پساب برای درختان مثمر ممنوع است، اما برای فضای سبز عمومی غیرمثمر مشکلی ندارد، افزود: فاکتورهای زیست محیطی حتی برای فضای سبز غیرمثمر باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه به صورت دوره‌ای از پساب تصفیه‌خانه‌های اصفهان نمونه‌برداری انجام می‌شود و اگر موردی باشد اخطار می‌دهیم تا در حد استاندارد باشد، بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود آب، یکی از مواردی که می‌تواند به منابع آبی کمک کند استفاده از پساب برای مصارف مشخص شده است.

قهرمانی ادامه داد: از پسابی که تصفیه شده و به حد استاندارد رسیده است می‌توان در صنعت، فضای سبز غیرمثمر و تغذیه آبخوان، استفاده کرد که هر کدام استانداردهای زیست محیطی خاص خود را دارد و عملاً فشار برروی برداشت‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه آب کمتر می‌شود.

سرپرست محیط زیست شهرستان اصفهان با بیان اینکه باید در راستای قوانین و مقررات حرکت کنیم و پسابی اگر استفاده شود در راستای خود استفاده شود، خاطرنشان کرد: در اصفهان تصفیه‌خانه‌های جنوب، شمال، شرق، بهارستان و سپاهان‌شهر به صورت محله‌ای و منطقه‌ای فاضلاب را جمع‌آوری و تصفیه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست