سرمایه گذاری هزار میلیاردی در شیرین سازی آب استان بوشهر

شیرین سازی آب استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، کاهش بارش باران، ادامه خشکسالی‌ها و شرایط کرونایی ضمن اینکه مصرف آب افزایش یافته وضعیت تأمین و تولید با مشکلات مواجه کرده است.

بیشتر منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد که تأمین آب مردم در شهرها و روستاهای استان بوشهر با خطوط طولانی انتقال آب انجام می‌شود.

یکی از برنامه‌های مهم افزایش منابع آب آشامیدنی استان بوشهر، شیرین‌سازی آب دریا است که اکنون پروژه‌هایی در استان بوشهر در مدار بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه اکنون به ظرفیت 38 هزار مترمکعب آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا در استان تأمین می‌شود اظهار داشت: علاوه بر این، پروژه‌های مختلف آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است.

عبدالحمید حمزه‌پور از اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر با ظرفیت 100 هزار مترمکعب خبر داد و بیان کرد: بخشی از این پروژه‌ها امسال وارد مدار تولید می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فاز نخست شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر به ظرفیت 7 هزار مترمکعب تا پایان شهریور وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

شیرین سازی آب استان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست