کمبود پساب برای سال ۱۴۰۴

کمبود پساب برای سال ۱۴۰۴

 ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به حوزه ساخت تصفیه خانه فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، سردار علیرضا فخاری معاون هماهنگ کننده قراگاه خاتم الانبیاء در مراسم  بهره برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی پردیس که با حضور وزیر راه برگزار شد، اظهار کرد: سرانه تصفیه خانه در دنیا ۸۵۰ متر‌مکعب است اما در ایران ۳۰ هزار متر مکعب پساب داریم.

وی گفت: بخش عمده ای از پساب جهان به کشاورزی اختصاص دارد اما در ایران این اختصاص به صنعت حدود ۲ درصد و ۱ درصد به خدمات شهری است و اگر در بخش آب برنامه ریزی نکنیم در افق ۱۴۰۴ کمبود پساپ خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده قراگاه خاتم الانبیاء افزود: باید در افق آینده حفظ و ذخیره آب و بازچرخانی آب را در الویت قرار بدهیم زیرا اگر قرار باشد به سمت صنعتی شدن برویم پساپ ها هم به یارمان نخواهد آمد. هماهنگ کننده قراگاه خاتم الانبیا بیان کرد: امروز دحو الارض است و خشکی زمین را فرا گرفته و باید بستر را فراهم کنیم تا بازچرخانی آب را به حداکثر برسانیم.

فخاری تشریح کرد: امروز قرارگاه خاتم الانبیا در اقصی نقاط کشور مانند فارس، خراسان، همدان، کردستان و غیره در ایجاد تصفیه خانه تلاش می کند و با ورود به مناقصات برای حفظ آب سهم خود را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست